Obsługa klientów z niepełnosprawnościami
Długość
12 godzin (2 dni x 6h)
Najbliższy termin
Do ustalenia
Cena
800 zł netto (984 zł brutto)
Forma
Warsztat
Lokalizacja
Twoja firma/instytucja
Język
polski
Podstawowe informacje
Dla kogo jest to szkolenie: Pracownicy firm usługowych, banków, firm transportowych, lotnisk, hoteli, restauracji, uczelni, parków narodowych i krajobrazowych, schronisk, instytucji kultury (muzea, kina, teatry, skanseny, opery, festiwale) i urzędów.
Cel szkolenia: Poznasz zasady kontaktu z osobą z niepełnosprawnością wzroku, słuchu, intelektualną i ruchową oraz zdobędziesz praktyczną umiejętność pełnienia roli asystenta klienta z niepełnosprawnością.
Czas trwania: 12 godzin zegarowych, na które składa się 5 modułów.
Trenerzy: Regina Mynarska, Dawid Górny, Adrian Wyka, Jakub Studziński, Julia Maślińska, Szymon Laciuga.
Czego się dowiesz?
Przekazujemy tylko praktyczną wiedzę, z pierwszej ręki. O życiu osób z niepełnosprawnościami najlepiej opowiadają one same:
Poznasz różne rodzaje niepełnosprawności.
Dowiesz się jak funkcjonuje osoba z niepełnosprawnością w życiu codziennym, zawodowym, w przestrzeni publicznej.
Opowiemy Ci, na czym polegają 3 modele niepełnosprawności: medyczny, religijny i społeczny.
Zrozumiesz na czym polega dostępność dla osób ze szczególnymi potrzebami.
Poznasz różne formy udostępniania przestrzeni publicznej osobom z niepełnosprawnościami.
Dowiesz się, jakie jest znaczenie zachowań werbalnych i niewerbalnych w kontakcie z osobą z niepełnosprawnością.
Damy Ci praktyczne wskazówki dla przewodnika osoby z niepełnosprawnością.
Czego się nauczysz?
Nabytą wiedzę przećwiczysz w praktyce. Wspólnie potrenujemy asystowanie osobie z niepełnosprawnością. Przełamiemy bariery mentalne. Rozbroimy stereotypy dotyczące niepełnosprawności. Poznamy się i przekonamy, że o niepełnosprawności można mówić z humorem, ale bez dyskryminacji.
Jak się prawidłowo zachować wobec klienta/klientki z niepełnosprawnością.
Jak pełnić rolę przewodnika osoby z niepełnosprawnością po firmie/organizacji/instytucji.
Jak trafnie odpowiadać na szczególne potrzeby klientów z niepełnosprawnościami.
Co otrzymasz?
Imienny certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu.
Prezentację z najważniejszymi informacjami oraz przydatnymi linkami.
Pomożemy Ci zaplanować i zorganizować sesje szkoleniowe dla Twojego zespołu.
Jeżeli zechcesz, opiszemy nasze wspólne szkolenie, promując Twoją organizację jako inkluzywną i dbająca o dostępność dostarczanych produktów i usług.
Możesz nagrać nasze szkolenie i wracać do niego w dowolnej chwili.
Zarezerwuj miejsce
Możesz zarezerwować miejsce dla siebie na najbliższą sesję szkoleniową. W dowolnej chwili możesz też anulować lub przełożyć swoją rezerwację, to nic nie kosztuje.
Jeśli wciąż masz pytania dotyczące naszej oferty - napisz do nas.
Szkolenia dla firm i instytucji
Dopasowujemy się do Waszych potrzeb, odpowiednio dobieramy formę i zakres zajęć.
Przykłady osadzamy w Waszym kontekście. Praktyczne szkolenia uzupełniamy zadaniami domowymi i quizami. Szkolimy zarówno w języku polskim jak i angielskim, tradycyjnie i zdalnie. Zajęcia mogą obejmować tylko wybrane moduły, w preferowanej przez Was kolejności.
Przeczytaj relacje z naszych szkoleń dla firmy IT, muzeum, GOPR.
Agenda szkolenia
- Jak funkcjonuje osoba z niepełnosprawnością? (3 godziny)
- 3 modele niepełnosprawności: medyczny, społeczny, religijny; pojęcie projektowania uniwersalnego
- Co to znaczy dostępność dla osób ze szczególnymi potrzebami? – definicja oraz praktyczne przykłady
- Specyfika różnych rodzajów niepełnosprawności
- Ujawnienie myślenia stereotypami; pojęcie ableizmu; podmiotowość i autonomia osoby z niepełnosprawnością
- Jak asystować osobie z niepełnosprawnością wzroku? (3 godziny)
- Rodzaje niepełnosprawności wzroku; pojęcia: czym różnią się od siebie: osoba niewidoma, ociemniała, słabowidząca – prezentacja oraz własne doświadczenie trenera
- Formy udostępniania przestrzeni publicznej osobom z niepełnosprawnością wzroku: dostępność architektoniczna, dostępność cyfrowa, dostępność informacyjno-komunikacyjna
- Zasady kontaktu słownego z klientem z niepełnosprawnością wzroku
- Znaczenie zachowań niewerbalnych – rola białej laski, wchodzenie w kontakt fizyczny, rozpoczynanie i zakończenie kontaktu
- Zasady pełnienia roli przewodnika – usytuowanie przewodnika względem osoby z niepełnosprawnością wzroku, zachowanie w sytuacji przeszkód i utrudnień na drodze
- Pełnienie roli asystenta osoby z niepełnosprawnością wzroku - ćwiczenia praktyczne w terenie
- Jak zachować się wobec osoby g/Głuchej i słabosłyszącej? (2 godziny)
- Zróżnicowanie grupy: co znaczy osoba słabosłysząca, osoba nie(do)słysząca, osoba głucha, osoba Głucha
- Znaczenie słów g/Głuchy; dlaczego słowo „głuchoniemy” jest dyskryminujące
- Urządzenia wspierające słyszenie: aparaty słuchowe, implanty
- Usługi dostępnościowe: pętla indukcyjna, tłumaczenie na polski język migowy, napisy
- Cechy polskiego języka migowego; różnica między pjm a sjm
- Fakty i mity na temat g/Głuchych – prowadzenie samochodu, słuchanie muzyki, czytanie z ruchu warg
- g/Głusi a polski język foniczny – stopień znajomości, posługiwanie się w różnych sytuacjach społecznych; przykłady zdań zapisanych po polsku przez osoby g/Głuche
- Savoir-vivre wobec osób g/Głuchych: nawiązywanie kontaktu, zachowanie wobec osób rozmawiających w pjm; 6 złotych zasad kontaktu
- Mini słowniczek pjm – praktyczna nauka najprostszych znaków Dzień dobry, dobry wieczór, do widzenia, przepraszam, proszę, dziękuję
- Jak zachować się wobec osób z niepełnosprawnością ruchu? (2 godziny)
- Zróżnicowanie grupy – rodzaje niepełnosprawności ruchu: monoplegia, paraplegia, tetraplegia, hemiplegia, rozszczep kręgosłupa, dystrofia mięśniowa, porażenie mózgowe, amputacja
- Różne rodzaje barier architektonicznych – błędy w projektowaniu przestrzeni publicznej
- Przykładowe rozwiązania w salach kinowych, teatralnych, widowiskowych
- Rodzaje wózków; sposób zachowania wobec osoby poruszającej się na wózku
- Język niedyskryminujący: osoba korzystająca z wózka, poruszająca się o kulach, poruszająca się na wózku, wózek
- Sytuacje w kontakcie z klientem poruszającym się na wózku - ćwiczenia praktyczne, scenki symulacyjne w terenie
- Jak zachować się wobec osób z niepełnosprawnością intelektualną? (2 godziny)
- Zróżnicowanie grupy, specyfika niepełnosprawności intelektualnej – definicja zaburzenia rozwojowego; 4 stopnie: lekki, umiarkowany, znaczny, głęboki
- Trudności osób z niepełnosprawnością intelektualną: trudności w rozumieniu pojęć, zależności logicznych, przyczynowo skutkowych itp., ograniczenia w uczeniu się, zapamiętywaniu, pojemności pamięci, trudności w komunikacji językowej, ograniczenia w wiedzy, stosowaniu jej w praktyce oraz ograniczenia procesu generalizacji
- Potencjał osób z niepełnosprawnością intelektualną: inteligencja konkretno-obrazowa, inteligencja sensoryczno-motoryczna
- Rola komunikacji w tekście łatwym do zrozumienia – podstawowe zasady: krótkie zdania, proste słownictwo; przykłady tekstów ETR
- Scenki symulacyjne w terenie
Poznaj naszych trenerów
Regina Mynarska
Specjalistka audiodeskrypcji, ma w portfolio opisy kilkuset obiektów, sztuk teatralnych oraz filmów dla największych instytucji kultury. Prowadzi szkolenia i kursy akademickie o języku równościowym, zasadach kontaktu z osobami z niepełnosprawnościami i audiodeskrypcji.
Dawid Górny
Tester i konsultant dostępności, ambasador osób z niepełnosprawnościami. Od ponad dwudziestu lat wykorzystuje technologie asystujące w pracy i codziennym życiu. Aktywnie działa w organizacjach pozarządowych, pasjonuje się dostępnością kultury i sztuki. Certyfikowany IAAP Certified Profesional in Accessibility Core Competencies (CPACC).
Zapisz się na szkolenie!
Obsługa klienta z niepełnosprawnością
Cena: 800 netto / osobę
Termin i miejsce do ustalenia
Udział w dwunastogodzinnym szkoleniu
Imienne certyfikaty
Jeśli masz pytania dotyczące szkolenia napisz na contact@accens.io lub zadzwoń: 12 347 07 18
To nie dla Ciebie?
Zapoznaj się z pełną ofertą naszych szkoleń. Być może inne lepiej zaadresuje Twoje potrzeby?