Blog

Nasze projekty: Wprowadzenie do testowania dostępności aplikacji mobilnych

Ponad 40 testerów i deweloperów wzięło udział w szkoleniu online i weszło w świat testowania dostępności aplikacji mobilnych. W ankiecie przeprowadzonej wśród uczestników spotkanie oceniono na 4,66 w pięciostopniowej skali. Zdecydowana większość zadeklarowała użyteczność zdobytej wiedzy w codziennej pracy oraz chęć udziału w kolejnych spotkaniach i warsztatach dotyczących dostępności cyfrowej.

Autor: Dariusz Drezno

Jakie szkolenie z dostępności wybrać?

Potrzeby szkoleniowe różnią się w zależności o roli w projekcie. Projektanci i specjaliści UX muszą się nauczyć jak tworzyć dostępne projekty interfejsów użytkownika, programiści - jak pisać kod, a testerzy jak testować i automatyzować testy sprawdzające zgodność z WCAG. Warto poświęcić chwilę aby dobrać szkolenie dobrane do odbiorcy zamiast szkolić wszystkich ze wszystkiego.

Autor: Dariusz Drezno

Dostępność cyfrowa - definicja

Czym jest dostępność cyfrowa? Na czym polega? Definicja - jednoznaczna, weryfikowalna, mierzalna i spójna z istniejącymi już terminami brzmi: Dostępność cyfrowa to zdolność oprogramowania do bycia używanym, zrozumiałym, łatwym w nauce i atrakcyjnym dla użytkownika z niepełnosprawnością.

Autor: Dariusz Drezno

Automatyczne testy dostępności - narzędzia

Narzędzia do automatycznych testów dostępności serwisów internetowych. Dzięki nim, bez wchodzenia w techniczne szczegóły można automatycznie weryfikować dostępność stron internetowych, portali, aplikacji mobilnych i desktopowych.

Autor: Tomasz Bonior

Ile kosztuje audyt dostępności?

Od czego zależy cena audytu dostępności? Co wziąć pod uwagę planując budżet na testy dostępności strony internetowej? Praktyczne informacje dla osób odpowiedzialnych za dostępność cyfrową serwisów internetowych firm i instytucji.

Autor: Dariusz Drezno

Nasze projekty: Obsługa turysty z niepełnosprawnością wzroku (szkolenie realizowane przez Fundację Pełni Kultury)

Podczas dwóch dni szkoleniowych uczestnicy poznali podstawowe zagadnienia związane z funkcjonowaniem osób ze szczególnymi potrzebami. Poznali standardy i dobre praktyki podczas asystowania osobie z dysfunkcją wzroku i przećwiczyli w praktyce nabyte umiejętności. Dowiedzieli się, w jaki sposób poprawnie opisywać otoczenie i przedmioty osobom niewidomym.

Autor: Dawid Górny